Nik sa rodičov nespýtal na to, aký druh hodnotenia chcú. Ako som sa neskôr dozvedela, školy si to mohli rozhodnúť sami. Rozhodli. A tak všetky deti priniesli domov výpisy z kvalifikácie, prospechu a správania. Na prvý pohľad sa od klasických vysvedčení v ničom neodlišovali. Ibaže mali iný názov a neboli na papieri s vodotlačou. Inak zostalo všetko pri starom. Teda aj rovnaká záťaž učiteľov pri ich príprave a vytlačení. Aj napriek tomu, že som zovšadiaľ počúvala slová o tom, ako polročné vysvedčenia zaťažujú školy a učiteľov. Preto sa pýtam, či s týmto výpismi mali učitelia menej práce a či im táto zmena pomohla.
Aké skúsenosti s novým druhom polročného hodnotenia majú ďalší rodičia, resp. čo na to hovoria učitelia? Naozaj to pomohlo, alebo zo strany ministerstva školstva išlo iba o výstrelok, ktorý vykážu ako verejne „prospešnú“ prácu pri odbúravaní byrokracie?